Mites et droso

Discussion in 'Salut les Québécois' started by GouletQC, May 27, 2011.

Tags: Add Tags
  1. GouletQC

GouletQC Member

Trophy Points:
    8
    J'ai plein de petits insecte/bestiole-x qui se sont formées sur mes pot de culture, inutile de dire que ça me fait chier :)

Donc, il y a une méthode pour enlever ces petites bestiole dans avoir a tout recommencer mes cultures?

2. dralucas

dralucas Member

Trophy Points:
    18
    Jette toute tes vielles cultures. Fait plein de nouvelles et cache les un peu partout chez toi. Des qu'une est contaminé, tu la fou au poubelle. T'en as peut être pour 3 semaine a te battre avec ca. Moi je laves les pots avec de l'eau savoneuse a tout les 2 jours pour aider.

Si tu manques de mouches, dis le moi, je vais en partir de plus a la maison.

Moi les 2 fois que ca m'est arrivé, c'est parceque j'ai garder trop longtemps quelques cultures, et a ce moment c'est plus propice a une explosion de mites.

3. Drew

Drew Administrator Staff Member

Trophy Points:
    113
  4. globalholidays

globalholidays New Member

Trophy Points:
    1
    Annapurna base camp trekking is probably the best legendary and classical trekking in the world. It offers breathe stopping mountain view, give life time Opportunity to explore the typical Nepali village, Local people and their life traditional lifestyle. The route passing through the spectacular and tranquil landscapes, traditional Gurung and Magar Villages, blooming rhododendron forest, bamboo and alpine forests and finally arrive at base camp. You will visit Ghorepani and Poonhill where you will amaze the panoramic Himalayan views of Dhaulagiri, Annapurna, Nilgiri and Machhapurche. The hot spearing in Jhunu Danda is another highlights of Annapurna Base camp trekking.

Social Sharing